Fem måter å finne den beste oppskriften
En baker må kjenne sine oppskrifter, men ikke nødvendigvis hva som gjør at den selger. En blogger vil alltid forsøke å få flest mulig til å både smake, prøve og omtale oppskriftene de har laget, men hvordan skal de spre ordet uten at noen har lest bloggen? Hva skal til for at en blogger og baker kan gjøre det godt på internett?
Det fins fem metoder som omfatter SERP, eller Search Engine Result Pages, som forutser hvordan bloggen vil treffe høyt oppe på listene over søk med søkeord som inneholder viktig informasjon. Med fare for at terminologien blir teknisk, handler det i bunn og grunn om et godt grunnlag, gode nøkkelord og bruk av fem måter for å lage den beste matblogg-suksessen.
Nøkkelord
Man bør være klar over at nøkkelordene man bruker finnes i registeret som søkemotoren har opprettet. Videre bør man kun benytte seg av de nøkkelordene som er mest populære. Det kan hende disse endres over tid, og derfor må man endre dem underveis. Den tredje tingen man må huske på er å bruke nøkkelord i teksten og overskrift på en riktig måte. Det kalles SEO og er det aller viktigste.
Metning
Med metning menes hvor gode referanser en side kan oppnå. Det kan for eksempel være gjennom å henvise til lignende saker via backlinks. Disse hjelper siden til å bli mer anerkjent og omtalt. Kanskje vil flere henvise til din side om du bruker de riktige lenkene og metodene som for eksempel SES hjelpemiddel.
Vi trenger alle riktige proporsjoner og innhold for å føle oss bra. Med bloggen fra https://motiva.health/no/ kan du lese mer om hva Motiva har gjort for mange kvinner i dag.
Backend-verktøy
Man kan ikke bare se på utseende for å klassifisere en blogg. Man må gå dypere inn i materien for å forstå og manipulere datatrafikken. Det gjøres med redskap som koding og programmering med HTML, og lage bilder og videoer som ikke struper nettsiden, men er akkurat passelige for flere format.
Suksessoppskrift
Man vil gjerne oppnå suksess, og et redskap er å sjekke hva andre får til. Det kan man gjøre ved å analysere data fra WHOIS, som hjelper en til å finne informasjon om andre lignende blogger. Det kan være så enkelt som å sjekke ut om de har opphavsrett på en oppskrift som du tenker å bruke, eller om du kan ha rettighetene som tilfaller deg.
Mobilvennlighet
Dette uttrykket er svært viktig i dag. Det fins omtrent seks milliarder operative mobiler til en hver tid, og totalt sett mange flere enn mennesker på jorda. Derfor må blogger være mobilvennlige. Ettersom formatet er mindre enn på en datamaskiner, må man sørge for at nettstedet optimeres for mobilenheter.